Ce reprezintă KABBALAH. Învățăturile secrete Kabbalah despre SEFIROTI și inteligența spirituală

Învățăturile Kabbalah despre ce reprezintă Arborele Sefirotic și cum acesta ne ajută să ne conectăm creierul la inteligența spirituală a lui Dumnezeu

Abordarea prezentată în textul următor este ghidată de Arborele Cabalistic al Vieții, o foaie de parcurs pentru succesul spiritual și dezvoltarea inteligenței spirituale.

Inteligența spirituală se referă la capacitatea de a practica și integra polaritățile spirituale ale înțelepciunii intuitive și cunoștințelor practice, iubirii și responsabilității, precum și acțiunii energetice și umilinței. 

Scopurile practicii includ dezvoltarea atenției, conștientizării divinului, alegerea unei căi etice și acționarea în conformitate cu valorile alese ale fiecăruia în beneficiul sinelui, al altora, al comunității și al lumii.

cabala ortodoxa meditație arborele sefirotic
  
CE REPREZINTĂ KABBALAH ȘI INTELIGENȚA SPIRITUALĂ

Tradiția mistică evreiască cunoscută sub numele de Cabala este o sursă primară pentru modelul nostru de inteligență spirituală. 

Textul principal al Cabalei este o carte numită Zohar care a apărut pentru prima dată în Spania secolului al XIII-lea, deși se bazează pe multe surse anterioare. 

Zoharul a dezvoltat o varietate de interpretări dintre care cea mai importantă se regăsește în mișcarea hasidică fondată de rabinul Israel Baal Shem Tov, un mistic evreu din secolul al XVIII-lea.

În Cabala există o învățătură de bază despre Arborele Vieții, o serie de efirot / emanații prin care Dumnezeu a creat lumea. 

Fiecare emanație este atât o calitate a divinului, cât și a oamenilor pe care încercăm să le actualizăm în viața noastră. 

Există 10 sefirot (singular: sifirah) care pot fi grupate în 3 grupuri. În scopul dezvoltării unei paradigme psiho-spirituale care poate fi utilă pentru timpul nostru, am explorat modul în care sefirotul interacționează și echilibrează fiecare, aducând o înțelegere profundă a dinamicii psihologice inerente modelului.

Ceea ce urmează este o descriere interpretativă a celor 10 Sefirot. Primii trei reprezintă factori de atenție. Celelalte șapte sunt trăsături de mijloc sau de caracter.

SEFIROTII - MANIFESTĂRI DIVINE - TRĂSĂTURI ȘI MOD DE MANIFESTARE

Primii trei Sefirot sunt concepuți ca factori mentali.

1) Chochmah: Înțelepciunea intuitivă

Chomah reprezintă o percepție brută care dă doar o impresie intuitivă, întrupată a unei situații. S-ar putea să experimentăm Chochmah ca un sentiment de teamă, ca atunci când privim un curcubeu, un apus de soare sau o naștere. Poate fi, de asemenea, experimentat ca o frică brută.

2) Binah: Înțelegere, discernământ.

Pe măsură ce absorbim impresiile percepției, folosim instrumentele miraculoase ale limbajului pentru a compara, judeca și evalua experiența noastră.

3) DA'AT: Cunoaștere

Da'at integrează înțelepciunea și înțelegerea intuitivă. Este o formă conștientă de cunoaștere care observă modul în care mintea-corpul răspunde la o experiență și modul în care mintea înțelege acea experiență. 

Conștiința lui Da'at reprezintă o plenitudine intenționată a cunoașterii în momentul prezent, care este distinctă de gândurile care apar adesea automat în viața noastră de zi cu zi. În tradiția mistică Da'at reprezintă o stare a minții în care cineva este capabil să se conecteze la Dumnezeu.

Următoarele trei Sefirot sunt legate de lumea interioară a sentimentelor unei persoane și de gestionarea acelor sentimente.

4) Hesed: dragoste, bunătate, grație, flux nelimitat

Hesed se referă la sentimentul unui flux abundent, nelimitat de iubire și har. Această energie poate fi canalizată în dragoste sau poftă. Acțiunile mele au decurs dintr-un adevărat sentiment de iubire și bunătate sau pur și simplu încercam să-mi satisfac nevoile în mod necorespunzător?

5) Gevurah: putere , reținere, putere, dreptate, severitate, restricție și responsabilitate

Gevurah reprezintă restricție și control. Scopul său este de a concentra energia lui Hesed. Această energie poate fi direcționată ca responsabilitate și dreptate sau ca frică și ură.

6) Tiferet: frumusețe, un echilibru între Hesed și Gevurah

Când Hesed și Gevurah sunt echilibrate, rezultatul este energia afirmativă și vindecătoare a lui Tiferet. Combinarea sentimentelor de dragoste sau îngrijorare pentru ceilalți care suferă cu Gevurah ca responsabilitate produce compasiune sau iertare pentru greșelile comise împotriva unei persoane. Dezechilibrată, energia lui Tiferet devine indulgență sau haos (ca în dependență).

Următorul grup de Sefirot este legat de comportamentul interpersonal:

7) Netzach: victorie, perpetuitate, putere de voință, angajament energizat

Nezach trage din sefirah din Hesed și reflectă dragostea care a fost primită în exterior prin fapte de bunătate iubitoare. 

Angajarea energizată a Netzach poate fi direcționată spre a face pentru ceilalți. Fără energia echilibrată a lui Gevurah ca responsabilitate și Hod ca umilință, aceasta poate genera egoism sau o carismă dominatoare care profită de ceilalți.

8) Hod: glorie, smerenie, splendoare, demnitate

Hod focalizează energia lui Netzach la fel cum Gevurah focalizează și limitează Hesed. Hod reprezintă afirmația umilă că suntem cu toții oameni. 

Manifestarea sa pozitivă se vede în smerenie, consecvență, loialitate și demnitate. În lipsa lui Hod, o persoană poate fi profitată sau poate acționa impulsiv.

9) Yesod: fundament, sursă de energie sexuală, creativitate, comunicativitate, conectivitate

Yesod reflectă echilibrul Netzach și Hod, o ordonare energizată, demnă și eficientă eficientă a comportamentului cuiva.

Ultimul Sefirah este unul de integrare și finalizare totală:

10) Malkhut; suveranitate, măreție, autoritate, integritate, pace, prezența lui Dumnezeu în lume. 

Când toate sefiroturile superioare sunt echilibrate, există un flux abundent de energie divină în lume, manifestat în pace, armonie și iubire.