Footer text

MAHASIDDHA cine sunt si ce puteri paranormale au dezvoltat prin Yoga si Tantra

Trimiteți un comentariu
noriel.ro
Wiki despre cei 84 Mahasiddha, lista cu yoghinii care au atins perfectiuni si au dezvoltat puteri psihice supra-umane

Mahasiddha este numele dat unui yoghin care cultivă și întruchipează „siddhi-ul perfecțiunii” prin practica lor sadhana de yoga și tantra. 

S-a spus că acest lucru le oferă puteri psihice și spirituale și abilități magice. Numele Mahasiddha provine din sanscrita maha care înseamnă „mare” și siddha care înseamnă „realizează”.

Mahasiddha-urile sunt importante în Tantra și se găsesc atât în ​​hinduism, cât și în budismul tibetan. 

Există 84 de Mahasiddha în tradițiile budiste hinduse și tibetane, dar deși multe dintre numele recunoscute ale Mahasiddhas de pe liste sunt aceleași, cele două liste nu sunt identice.

lista cu cei 84 de mahhasiddha din tantra si yoga

Mahasiddhas au avut o influență vastă prin subcontinentul indian și Himalaya. Ei au fost fondatorii tradițiilor și descendențelor, cum ar fi Dzogchen și Mahamudra. 

Cei 84 de Mahasiddha sunt adesea reprezentați în picturile din arta budistă tibetană, foarte frecvent în jurul graniței unei thanka, o pictură pe bumbac sau mătase.

Mahasiddha sunt bodhisattva, adică cei care au atins iluminarea și pot intra în nirvana după bunul plac, dar aleg în schimb să rămână pe pământ și să-i ajute pe alții pe calea lor spirituală. 

Acestia sunt conectați cu cele mai înalte niveluri de iluminare spirituală și cunosc pentru modurile lor neobișnuite de gândire.

Fiecare Mahasiddha are anumite caracteristici și învățături pentru care este deosebit de cunoscut. 

Mulți Mahasiddha au practicat tantre specifice, de exemplu Brahman Kukkuripa (al 34-lea în lista lui Abhyadatta) al lui Kapilaśakru a practicat Cakrasaṃvara Tantra , călugărul Virūpa (3) din Somapuri a practicat Hevajra timp de 12 ani, călugărul Karṇaripa (Aryadeva) (18) din Guhyasāland (practică ) .

Lista cu cei 84 Mahasiddha

Acinta , „Sihastrul avar”;
Ajogi , „Vesiculul respins”;
Anangapa , „Frumosul prost”;
Aryadeva (Karnaripa), „cu un ochi”, (fl. secolul al III-lea d.Hr.), Nalanda ;
Babhaha , „Iubitul liber”;
Bhadrapa , „Brahmanul Exclusiv”;
Bhandepa , „Dumnezeul invidios”;
Bhiksanapa , „Siddha doi dinți”;
Bhusuku ( Shantideva ), „călugărul inactiv”;
Camaripa , „Cizlarul divin”;
Champaka , „Regele Florilor”;
Carbaripa (Carpati) „petrifierul”;
Catrapa , „Cerșetorul norocos”;
Caurangipa , „fiul vitreg dezmembrat”;
Celukapa , „Drona Revitalizată”;
Darikapa , „Sclavul-Rege al Curvei Templului”;
Dengipa , „Sclavul Brahman al Curtezanelor”;
Dhahulipa , „Făcătorul de frânghii cu vezicule”;
Dharmapa , „Studentul etern” (c.900 CE);
Dhilipa , „Comerciantul epicurean”;
Dhobipa , „Spălătorul înțelept”;
Dhokaripa , „Purtător de bol”;
Dombipa Heruka , „Călărețul Tigrul”;
Dukhandi , „Pleagărul”;
Ghantapa , „Celibatarul clopotar”;
Gharbari sau Gharbaripa , „Cărturarul Contrit” (Skt., pandita );
Godhuripa , „Prinzătorul de păsări”;
Goraksha , „Vacarul nemuritor”;
Indrabhuti , „Regele Siddha Iluminat”;
Jalandhara , „Alesul lui Dakini”;
Jayananda , „Crow Master”;
Jogipa , „Siddha-Pilgrim”;
Kalapa , „Frumosul Nebun”;
Kamparipa , „Fierarul”;
Kambala (Lavapa), „Yoginul îmbrăcat în pătură neagră”;
Kanakhala*, sora mai mică cu capul tăiat;
Kanhapa (Krishnacharya), „Siddha Întunecat”;
Kankana , „Regele Siddha”;
Kankaripa , „Văduvul îndrăgostit”;
Kantalipa , „Croitorul-Cârpă”;
Kapalapa , „Purtător de craniu”;
Khadgapa , „Hoțul neînfricat”;
Kilakilapa , „Gura tare exilată”;
Kirapalapa (Kilapa), „Cuceritorul pocăit”;
Kokilipa , „Estetul mulțumit”;
Kotalipa (sau Tog tse pa , „Guruul Țăran”;
Kucipa , „Yoginul cu gâtul gusă”;
Kukkuripa , (sfârșitul secolului IX/X), „Iubitorul de câini”;
Kumbharipa , „Olarul”;
Laksminkara *, „Prițesa nebună”;
Lilapa , „hedonistul regal”;
Lucikapa , „Evadatorul”;
Luipa , „Mâncătorul de Pește-Gut”;
Mahipa , „Cel mai mare”;
Manibhadra, „Gospodina fericită”;
Medhini , „Fermierul Obosit”;
Mekhala, sora mai mare cu capul tăiat;
Mekopa , „Guru Dread-Stare”;
Minapa , „Pescarul”;
Nagabodhi , „Hoțul cu coarne roșii”;
Nagarjuna , „Filosof și alchimist”, un brahman, (c. 150 – c. 250 d.Hr.);
Nalinapa , „Prințul care se încrede pe sine”;
Nirgunapa , „Nebunul Iluminat”;
Naropa , „Neînfricatul”;
Pacaripa , „Pacearul”;
Pankajapa , „Brahmanul născut în Lotus”;
Putalipa , „Purtător de icoană mendicant”;
Rahula , „Dotardul întinerit”;
Saraha , „Marele Brahman”, profesoara din Nagarjuna , estul Indiei;
Sakara sau Saroruha ;
Samudra , „Culegatorul de perle”;
Śāntipa (sau Ratnākaraśānti), „Misionarul mulțumit”;
Sarvabhaksa , „Lacomul”;
Savaripa , „Vânătorul”, considerat că s-a încarnat în Drukpa Künleg ;
Syalipa , „Șacalul Yogin”;
Tantepa , „Jucătorul”;
Tantipa , „Țesătorul senil”;
Thaganapa , „Mincinosul compulsiv”;
Tilopa , „Marele Renunțator”
Udhilipa , „Omul-Păsăre”;
Upanaha , „Cizmarul”;
Vinapa , „Muzicianul”;
Virupa , „Maestrul Dakini”;
Vyalipa , „Alchimistul Curtezanului”;

Maeștrii budiști tibetani din diferite descendențe sunt adesea numiți mahasiddhas ( grub thob chen po sau tul shug ). Există o tradiție lungă de hagiografii ale acestor adepți tibetani, numite namtar .

Mahasiddha tibetani importanti sunt:

Padmasambhava , despre care se spune că a adus budismul în Tibet și a îmblânzit spiritele dăunătoare din Tibet, transformându-le la budism.

Yeshe Tsogyal , consoarta lui Padmasambhava

Marpa traducătorul (1012–1097), un savant-yoghin laic care este o figură cheie în descendența Kagyu

Machig Labdrön (1055-1149), o femeie mahasiddha, figura fondatoare a descendenței Chöd ( Wylie : gcod ).

Milarepa (aproximativ secolul al XI-lea - al XII-lea), un yoghin din sălbăticie, una dintre cele mai venerate figuri din budismul tibetan

Longchenpa , o figură cheie a școlii Nyingma

Je Tsongkhapa , este considerat un mahasiddha în școala Gelug

Thangtong Gyalpo

Drukpa Kunley

Tsangnyön Heruka „Nebunul Heruka din Tsang”, (1452-1507)

Shabkar Tsokdruk Rangdrol (1781-1851)

Jigme Lingpa , un terton important (dezvăluitor de comori)

Trimiteți un comentariu